sobota 14. května 2016

The Filter: výtečná káva, příjemní lidé a mnoho inspirace

Pětidenní kofeinovou abstinenci plnou pocitů neodstranitelné únavy vystřídala návštěva kávového "The Filter" festivalu v Brně.

Po brzkém vstávání a dvouhodinové cestě mě krásně probralo cold brew s příměsí kakaových bobů. Ochutnala jsem ale i spoustu dalších filtrovaných káv od českých a zahraničních pražíren. K opožděné snídani pak nesměl chybět poctivý chlebíček s kozím sýrem a řepou.

Na oběd jsme s kamarádkou zavítaly do Fresh Fanatic bistra, které mě naprosto nadchlo svým interiérem. A jídlo? Těžko mluvit, musíte ochutnat sami! Pokud se chystáte do Brna, spíše než objevovat místní "památky" vám doporučuji poohlédnout se po podnicích s výběrovou kávou a domácími výrobky. Za tímto účelem se sem ještě určitě vrátím!

Ochutnávky kávy v budově rektorátu VUT střídaly přednášky a diskuze s inspirativními osobnostmi z kávového světa. Na čem se dlouholetí baristé shodli bylo to, že skvělou atmosféru v kavárně dělají takoví pracovníci, kteří to s kafem myslí vážně, vzdělávají se a chtějí se někam posouvat. A hlavně, dělají to vše od srdce. Nehoní se za ideálem založit si co nejrychleji vlastní kavárnu, protože vědí, že nejdříve se musí s pokorou učit od zkušenějších.

Vše se odehrálo až na pár drobností v milém, přátelském duchu - na cokoliv jste se chtěli zeptat, mohli jste. S arogantním přístupem jsem se nesetkala ani jednou.

Z festivalu jsem i přes rozbitý displej u mobilu odcházela usměvavá, plná inspirace a moc se těším na další ročníky. Jako památku na Brno a The Filter jsem si odnesla sazeničku kávovníku - arabicy, kterou jsem dnes úspěšně přesadila do většího květináčku, zajistila rostlince potřebné podmínky, a začala usilovně přemýšlet o tom, jak ji pojmenuji.

Budu moc ráda, když kouknete i na fotky a poradíte mi se jménem pro moje malé zelené miminko!


Crew z brněnského Melounového cukru 
Fresh Fanatic bistro
Budova rektorátu VUT je příjemný, otevřený prostor. Pro festival kávy ideální.
Jaké jméno byste mu dali? :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mockrát děkuji za komentář, jste skvělí! ♥