čtvrtek 5. května 2016

Šetřím na prázdniny - přidejte se!

Za chviličku je tu léto a s ním i touha vycestovat za hranice. Jak si však poradit po finanční stránce, jestliže jste za poslední měsíce nenašetřili ani korunu? Nebojte, jsem v tom s vámi! Sepsala jsem 11 tipů, které by nám mohly pomoct.

1. Založit si účet, kam budeme vkládat své peníze, je úplný základ. Nehrozí, že je ztratíme, a máme o nich lepší přehled. Dobře si pak rozmyslíme, jestli si můžeme dovolit utrácet.

2. Nenosme u sebe hotovost, pokud to není nutné. Vyhneme se tak malým nákupům v obchodech, kde neberou karty.

3. Kupujme jen životně důležité věci - základní potraviny, kosmetiku určenou k hygieně, a pokud možno oblečení v minimalistickém stylu, aby se nám k sobě všechny kousky hodily, a abychom jich nepotřebovali tolik. Rozhodně stojí za zvážení i návštěva second handů na úkor našeho pohodlí, opravdu se to vyplatí! Ani stránka vinted.cz mě ještě nezklamala.

4. Sledujme slevy. Na oblečení, kosmetiku, elektroniku..., ale hlavně na jídlo! Využijme všechny příležitosti ušetřit na výrobku, který !opravdu! potřebujeme.

5. Pišme si nákupní seznam, když se chystáme do supermarketu pro jídlo. Nekoupíme pak zbytečnosti "na chuť".

6. Vařme všechno jídlo doma a nosme ho v krabičkách s sebou. Vyžaduje to chvíli zvykání, ale jde to, a má to nesčetně výhod.

7. Dárky pro naše blízké se vyplatí kupovat kvalitní, ale ve slevě. Obdarovaný se skutečnou cenu nikdy nedozví, a přitom mu nedáme takzvaně "šunt". Stačí pozorně koukat a chvíli nad dárkem přemýšlet.

8. Prodejme věci, které už nepotřebujeme. Úplně všechny. Přijdeme si na pěkné peníze a zároveň uklidíme.

9. Nechoďme do drahých kaváren. Já vím, že tam mají úžasný cheesecake a lahodnou kávu... Ale v tuto chvíli si prostě musíme říct NE!

10. Nakupujme pokud možno přes internet; porovnávejme ceny a hledejme e-shopy, kde nemusíme platit poštovné, nebo e-shopy, které mají pobočky v našem městě.

11. Poohlížejme se po jednorázových brigádách. Nemusíme se nikomu upisovat, a pár stovek se hodí vždy, no ne?

Tak co, půjdete do toho se mnou? Anebo máte nějaké další tipy, jak ušetřit? Určitě mi dejte vědět!

2 komentáře:

  1. Taky jsem teď v šetřícím módu a jde to hodně ztuha. Vždycky když si říkám jak z výplaty něco ušetřím, tak se toho najednou musí spoustu zaplatit a člověk má pak pocit, že mu ještě míň než předtím:D

    Jinak já se snažím dávat si většinu výplaty do pokladničky a na účtě si nechávat opravdu jen na to, co budu během týdne potřebovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom stejně, také mám pocit, že se moje šetřící schopnosti nijak nezlepšují. Otázkou je, jestli je to fakt mnou, nebo dnes všechno tak stojí. :) No rozhodně to není vůbec lehké.

      To s pokladničkou je dobrý nápad, ale ne každý má tak silnou vůli jako ty...

      Vymazat

Mockrát děkuji za komentář, jste skvělí! ♥