úterý 30. srpna 2016

Tip na výlet: romantický zámek Hluboká

Nikdy není pozdě začít se zajímat o kulturu, řekla jsem si zhruba před třemi týdny a vyrazila poznávat památky Jižních Čech. Návštěvy hradů a zámků střídaly vyjížďky na kole do okolní přírody. Celkově mám na těchto 21 dní překrásné vzpomínky a bude mi potěšením se o ně s vámi podělit.

V tomto článku vám chci představit zámek Hluboká, který byl vystavěn ve třináctém století a po rekonstrukci ve století devatenáctém Janem Adolfem II. Schwarzenbergem se dočkal své finální, pohádkové podoby. Za svou existenci vystřídal rovnou čtyři slohy: gotický, renesanční, barokní a romantický.

A jak vypadal náš výlet na toto magické místo? Po krátké procházce zámeckým parkem a krásně rozkvetlou zahradou, jsme už čekali v rozlehlém nádvoří na paní průvodkyni. Měla jsem trochu obavy, že se budeme s přítelem při prohlídce nudit, ale ty se naštěstí nenaplnily. Příběh zámku byl tak poutavý a působivý, že jsem si začala připadat skoro jako Eleonora, manželka knížete Adolfa, když jsme procházeli její šatnou a ložnicí. Jaké to asi muselo být, usínat v Eleonořině posteli s nebesy a po probuzení mít výhled na dalekou krajinu, případně moci se pomodlit ve vlastní modlitebně? A byla kněžna opravdu šťastná, přestože bydlela v překrásném zámku vystavěném podle anglického Windsoru? Takové otázky a spousta dalších mě napadaly, když jsme procházeli všemožnými místnostmi od jídelny přes kuřácký salón až po zámeckou zbrojnici a slyšeli osudy lidí, kteří na zámku bydleli. Více vám však neprozradím, abyste se měli na co těšit.


Pro doplnění, s přítelem jsme byli na prohlídce trasy 1 s názvem Reprezentační pokoje. Můžete se však vydat ještě na trasu č. 2 - Soukromé apartmány, nebo na trasu třetí - Kuchyně. Zámek je otevřen i v zimě, avšak s nabídkou jedné speciální trasy. A nakonec, pokud vám nevadí výšky, můžete se ještě pořádně rozhlédnout z vyhlídkové věže.


Naši návštěvu Hluboké nad Vltavou jsme zakončili koupí ovocné zmrzliny od Uga, poslali jsme pohledy našim babičkám a vydali se plni dojmů zase zpět k autu.


12 komentářů:

  1. Je to prekrásna stavba. Už pred pár týždňami, keď som ju objavila v jednom turistickom sprievodcovi som vedela, že ju musím navštíviť :) Po tvojom článku dúfam, že to stihnem ešte toto leto :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ten hrad je naozaj nádherný :) Určite tam raz chcem ísť :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ten je teda naaaadherny♥♥♥ krajši zamok som nevidela nadhera,to si musím napísať na zoznam miest ktoré musím navštíviť a týmto zámkom začnem:) ja som už navštívila niektoľko podobných zamkov a myslela som si že ma to baviť nebude ale ked niekto o tom vie rozprávať to proste človeka zaujme:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že tě tak zaujal. :) Já o hezčím zatím taky nevím. A jak říkáš, pokud někdo umí podat informace zábavnou formou, tak to posluchače baví!

      Vymazat
  4. Na Hluboké na zámku jsem byla letos, konečně jsem se tam po letech dostala, a je krásný :) Hlavně knihovna se mi líbila, ale to u mě není nic neobvyklého, jsem blázen do knih :)

    OdpovědětVymazat

Mockrát děkuji za komentář, jste skvělí! ♥